loading...

طراحی سایت اختصاصی

بازدید : 0
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 12:18

یک طراح تارنما با اعتنا به اینکه در چه مراحل‌ای از طراحی وب سرگرم میباشد، وظایف مختلفی دارااست. روی هم رفته در پیاده سازی و فعال‌ساز‌ی یک وب سایت، به دو گروه یا این که شخص برای پیاده سازی Back-end یا این که به عبارتی نصیب کدها و Front-end یا این که به عبارتی قسمت گرافیکی و قابل اکران وب سایت نیاز داریم. دارای طراحی سایت اختصاصی تخصص پیاده سازی Back-end کسی میباشد که مسئولیت تایپ کردن کدهای متعدد برای ساخت‌و‌ساز ساختار مهم وبسایت را بر ذمه داراست. این کدنویسی در واقع از دید بازدیدکنندگان یک وبسایت نهفته میباشد. یک کارشناس ساخت وب سایت که وظیفه گسترش Back-end را بر ذمه داراست از لهجه های اپ‌نویسی مثل Python، ASP، PHP و … استعمال می‌نماید.

در گفت و گو پیاده سازی Front-end کلیه امور برای عالی کردن خصوصیت‌های دیداری یک وبسایت اعمال می‌شوند.

در واقع آحاد چیزی که بازدیدکننده تارنما می‌بیند، سود فعالیت یک بسط دهنده Front-end‌ یا این که به عبارتی کسی میباشد که با استعمال از کدهای متعدد ظواهر سایت را صورت میدهد.

برای پیشرفت ظواهر وب سایت، نیاز به کد نویسی میباشد و تایپ کردن این کدها با گویش‌هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت اعمال می گیرد.

ولی فراموش نکنید که مدام درین فرایند، همیاری با یک گرافیست اینترنت میتواند نتیجه ها خیلی بهتری رقم بزند و طرح های خلاقانه ای طراحی گردد.

اشکال ساخت وب سایت
وبسایت ها به دو تیم ی سایت استاتیک و سایت داینامیک مجموعه بندی می‌شوند:

ساخت وب سایت استاتیک
در ساخت وب سایت استاتیک، یک فولدر متمایز به ازای هر شیت وب سایت روی سرور ذخیره می‌گردد و هر توشه که‌این کاغذ ما یحتاج باشد، مجددا از سرور بازخوانی می‌گردد و برای استفاده کننده نشان داده میشود.

از مزایای این سیرتکامل ساخت وب سایت که تا سال ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، سادگی پیاده سازی صفحه ها استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن عصر بود.

بعداز سپری شد مجال با ارائه سرورهای ارزان ارزش‌ و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، به ندرت این پیاده سازی مکان خویش را به ساخت وب سایت داینامیک (پویا) اعطا کرد.

ولی هنوز هم در مجموع تارنما‌های داینامیک، قسمت‌هایی با پیاده سازی استاتیک تولید می‌شوند و در واقع آحاد وبسایت ها یک‌سری نصیب استاتیک در پیاده سازی خویش دارا‌هستند.

ساخت وب سایت داینامیک
صفحه ها داینامیک تارنما به سیرتکامل‌ای پیاده سازی می گردند که خویش ورقه اثبات، البته محتوای آن متغیر باشد. ساختار این صفحه ها به وسیله یک نرم افزار سرور که اسکریپت‌های سمت سرور را فراوری می نماید، تولید میگردد.

در واقع محتوای اینگونه صفحاتی با اعتنا به جستجوی استفاده کننده، ساخت و ساز می گردند.

این بدان مفهوم میباشد که محتوای ورقه به خودی خویش روی سرور نیست و با فراخوانی اینگونه محتوایی از یک شیت وب سایت داینامیک، این ورقه روی سرور ساخت‌و‌ساز گردیده و برای کابر فرستاده می شود.

در یک وبسایت داینامیک، صفحه های معمولا محتوای ما یحتاج خویش را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می نمایند.

گسترش اول صفحه های داینامیک اینترنت مستقیما در لهجه‌هایی مثل PHP، Perl یا این که ASP شکل می‌گرفت.

بازدید : 0
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 12:02

تارنما‌ها گونه های مختلفی دارا‌هستند. ممکن میباشد مقصود یک شخص از ساخت سایت با غرض شخص دیگر از زمین تا اسمان تفاوت داشته باشد. امروزه حدودا برای هر هدفی یک تارنما پیاده سازی می شود تا تحت عنوان مقر آگهی یا این که فروش یا این که هر مراد دیگری گزینه به کارگیری قرار بگیرد. با یک جستجوی معمولی در وب میتوانید متوجه تعداد متعددی طراحی سایت اختصاصی از تارنما‌های تجاری، E-Commerce، خبری و وب لاگ‌های فردی گردید که فعال می باشند. البته در‌صورتی‌که اعتنا نمایید چیره‌ترین این وبسایت‌ها، مجموعه‌هایی میباشند که از اصول ساخت سایت و سئو و مقصود گذاری بهینه سازی تبعیت کرده‌اند تا داده ها داخل وبسایت خویش را به مشتریان یا این که بازدیدکنندگان مقصود خویش اکران بدهند.

فرایند ساخت وب سایت
یادگیری و فراگیری ساخت سایت چه مراحلی داراست؟
شاید شما هم دوست داشته باشید به زودی وارد عرصه ساخت سایت گردید و مفاهیم ابتدایی آن را فرا بگیرید.

بایستی به شما بگوییم که یادگیری اصول نخستین و حتی توسعه یافته طراحی وب، عمل چندان دشواری وجود ندارد.

برای یادگرفتن طراحی وب سایت، صرفا کافی میباشد منابع مطلوب را به طور آنلاین یا این که با حضور در کلاس‌های فیزیکی فرا بگیرید.

مهم ترین استدلال در تبدیل شدن به یک طراح وب سایت ماهر، یادگیری مفاهیم نخستین از یک مرجع مطمئن و بعد از آن حصول تجارب میباشد.

شایسته ترین مرجع برای شما در مسئله یادگیری طراحی سایت، قادر است فراگیری‌های پروژه مبنا در مسئله ساخت سایت و seo باشد تا با جاری ساختن پروژه‌های متفاوت حین یادگرفتن، بتوانید تجارب‌ای نخستین در مسئله توسعه و گسترش و آنلاین کردن یک وبسایت به دست بیاورید.

بعداز اتمام یادگرفتن با اجرا پروژه‌هایی در دنیای حقیقی وواقعی به تجربیات خویش بیافزایید و به یک طراح وب سایت ماهر تبدیل گردید.

بازدید : 0
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 13:14

کش وبسایت چیست؟ کش اینترنت، hardware و یا این که قابل انعطاف افزاری میباشد که داده ها تارنما را بصورت موقت و بصورت طراحی سایت اختصاصی یک برگه استاتیک در خویش ذخیره می نماید. در واقع کش اینترنت یا این که HTTP cache یک محل ذخیره سازی موقت داده ها تکنیکی وب سایت میباشد. در‌این محل ذخیره سازی معمولا اطلاعاتی مانند صفحه ها HTML و عکس ها را نگه می‌دارد. مراقبت این مفاد در خاطر سبب ساز کاهش معیار ارسال درخواست به سرور گردیده و سرعت لود وب سایت را بالا می‌برد. قابل انعطاف افزارهایی وجود دارا هستند که می‌توانند کش را برای شما رئیس نمایند.

یوزرها وب بارها و بارها به تارنما های مشابهی مراجعه می نمایند و داده ها این تارنما ها را تفحص می نمایند. سوای قابلیت کش کردن تارنما ها، داده ها این تارنما ها بایستی هر توشه برای مشتری از سرور فراخوانی شوند. در صورتیکه تعداد متعددی مخاطب به سرور درخواستی را ارسال نمایند، فرصت جواب گویی سرور ممکن میباشد کاهش بیابد.

داده ها کاربرپسند و پرمخاطب اینترنت از سیستم رئیس ارجاع محتوا یا این که CDN منفعت می برند، درین سیستم اطلاعاتی که بازدید کننده بیشتری دارااست، بصورت کش مراقبت می شود. این داده ها، به داده ها اساسی در سرور متصل هستند و مسافت مکانی محل محافظت داده ها تا یوزرها آخری معمولا کمتر از مسافت مکانی یوزرها تا سرور اساسی میباشد.

سیستم کش محتوا چیست و به چه شکل شغل می نماید؟
کاربری اطلاعاتی را از سرور درخواست و ذخیره می نماید، این داده ها در سیستم کش ذخیره گردیده و در صورتیکه استفاده کننده دیگری به عبارتی داده ها را درخواست نماید بجای ارجاع درخواست به سرور، درخواست به کش ارسال میگردد. بنابراین خلال کاهش توشه آخری از سرور، سرعت ارسال داده به یوزرها نیز ارتقاء می‌یابد.

سیستم کش محتوا در فعالیت به‌این شکل شغل می نماید
استفاده کننده به سایتی مراجعه میکند.
مرورگر درخواست HTTP Request را به سرور ارسال می نماید.
در شرایطی‌که داده ها بر روی کش ذخیره گردیده بود، این داده ها برای مخاطب ارسال میگردد در غیر این شکل درخواست مخاطب به سرور اساسی ارجاع داده می گردد.
در صورتی داده ها درخواست گردیده از سرور، قابلیت و امکان ذخیره شدن بصورت کش را داشته باشند، این داده ها برای به کار گیری های آتی در سیستم کش ذخیره خواهند شد.
کش سیستم در سمت مشتری
برای توضیح کش تارنما در سمت مشتری یک نمونه را بیان خوا هیم کرد: یک استفاده کننده وارد سایتی گردیده و آنگاه روی شیت ای کلیک میکند و بعداز تلاوت مطالب ورقه روی دکمه رجوع به برگه پیشین در مرورگر کلیک می نماید. در این صورت مخاطب بجای دیدن محتوای حقیقی وواقعی شیت محتوای ذخیره گردیده در کش از مراجعه قبل را مشاهده می نماید. با استعمال از کش سمت مشتری قابلیت رابطه استفاده کننده و تارنما با سرعتی فراتر ممکن گردد.

کش سمت سرور
کش هاست

اکثری از شرکت ها ارائه دهنده هاست به تارنما ها اذن نمیدهند، که از سیستم های کش جدا ای به کارگیری نمایند و وبسایت ها بدون چاره به به کارگیری از سیستم کش هاست می باشند. به کارگیری از کش هاست سبب ساز ارتقا همت کش شدن داده ها می گردد. براین اساس توصیه ما این میباشد که در‌صورتی‌که که کمپانی ارائه دهنده سرویس ها هاست از سیستم کش کردن خاصی به کارگیری می نماید، برای وب سایت های خویش از به عبارتی سیستم سود کرده و از بکارگیری پلاگین های کش داده ها در وب سایت بپرهیزید.

کش کردن داده ها در وب سایت یکی سرویس ها پرمنفعت تکنولوژی میباشد. کش کردن تارنما باعث ارتقا سرعت تارنما گردد. سرعت بالای اجرای یک تارنما سبب ساز ارتقاء رضایت مندی مشتریان می گردد. مشتریان راضی قابلیت و امکان خرید بیشتری دارا هستند بدین ترتیب کش کردن داده ها سبب ارتقاء نرخ فروش نیز خواهد بود.

کش وبسایت به دو شیوه تماما متعدد تعبیروتفسیر می شود درین نوشته‌علمی بدین دو طرز خوا‌هیم پرداخت:

ذخیره داده ها وبسایت برروی مرورگر و یا این که در واقع بر روی سیستم مشتری
ذخیره داده ها کش تارنما در موتورهای کاوش.

بازدید : 0
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 12:16

چکیده نوشته‌علمی : اسم‌های دامنه مستقیماً نشانه‌دهنده مارک شما میباشند، به این ترتیب گزینش گزینه قابل قبولی که پر رنگ باشد بسیار اساسی میباشد. چنانچه در ادامه دامنه جدیدی می‌باشید، اولی پرسش شما این میباشد که هزینه دامنه تارنما چقدر میباشد؟ یک اسم دامنه معمولا در میان 10 تا 20 دلار هزینه دارااست البته بسته به محبوبیت، طراحی سایت اختصاصی تصویب دامنه و بقیه کارداران می‌تواند مختلف باشد. ارزش در بعضا مفاد فراتر خواهد بود و در موردها دیگر حتی می‌توانید اسم دامنه خویش را به طور بدون‌پول تصویب نمایید. بیایید دریابیم که یک اسم دامنه چقدر هزینه داراست، عواملی که سبب ساز ارتقاء هزینه می گردند، تصویب کنندگان دامنه و موردها دیگر را نیز پژوهش نماییم.

1- هزینه اسم دامنه چقدر میباشد؟
اسم‌های دامنه تازه معمولاً میان 10 تا 20 دلار در سال هزینه دارا هستند، البته بعضی استثناهای شایان توجه وجود دارااست. اسم دامنه از پیش تصویب گردیده هزینه بیشتری خواهد داشت چون شما بایستی برای اسم دامنه متبوع خویش از روش تارنما تاراج سفارش دهید. بخش اعظمی از تصویب کنندگان دامنه نیز برای اولی سال اسم دامنه تازه تخفیف های سنگینی ارائه میدهند و این بها ها قادر است به 99 سنت هم رسد.

تصویب کننده دامنه یک اینترنت سایتی میباشد که در آن یک دامنه سفارشی خریداری می‌کنید مانند GoDaddy یا این که Domain.com. هر تصویب کننده بسته به نوع دامنه ای که به‌دنبال آن می‌باشید، ارزش ها و پیشنهادات متفاوتی داراست.

معمولاً دو نوع دامنه وجود داراست: دامنه های سطح بالا (TLD) و دامنه های سطح بالای کد مملکت (ccLD):

TLD ها دامنه های جهانی مانند .com، .net و .org می باشند. عموم رغبت دارا‌هستند بدین دامنه ها متکی بودن نمایند چون آن ها بسیار رایج میباشند.
ccLD ها برای آرم دادن کشورهای متعدد مانند .uk (بریتانیا)، .in (هند) و .fr (فرانسه) به کار گیری می گردند. در حالتی‌که سایت شما در سکو اولیه به یوزرها یک مرزو بوم خاص ارائه می‌شود، این دامنه ها مورد بسیار نیکی میباشند.
در اینجا یکسری مثال از اسم های دامنه شناخته گردیده بیان شده میباشد.

فعلا که مقداری در امر اشکال متعدد دامنه میدانیم، بیایید ببینیم که چه‌طور دوست داستنی ترین تصویب کننده ها بها خویش را تجزیه می نمایند.

شایسته ترین پوسته های بوت استرپ برای طراحی وب
2- نرخ‌گذاري تصویب دامنه
این اعداد مستقیماً از روی وبسایت این فروشندگان دامنه وبسایت برداشته شد‌ه‌است.

نام نویسی COM. ORG. US. NET.
NameCheap $14.17 $13.16 $8.60 $14.17
GoDaddy $9.99 $9.99 $1.99 $16.99
HostGator $12.95 $12.95 $5.95 $12.95
BlueHost $12.99 $9.99 $18.99 $18.99
Domain.com $10.99 $8.99 $8.99 $12.99
در بیشتر موردها، اعتنا داشته باشید که‌این بها ها مقدماتی میباشند، به‌این مضمون‌ که بها ها بعداز سال نخستین ارتقا می‌یابد. به عنوان مثال GoDaddy را در حیث بگیرید، .us برای سال نخستین تنها 1.99 دلار میباشد، البته این بها در سال دوم به 19.99 دلار میرسد.

همان گونه که می‌بینید، ارزش اسم دامنه میتواند مقداری مختلف باشد. اکثری از تصویب کنندگان پیش از ارتقا ارزش بعد از تمدید، ارزش ذیل تری را برای سال نخستین ارائه می‌دهند.

خلال این، شما می‌توانید دامنه خویش را در هر مجال به یک تصویب کننده دیگر جابجایی دهید، که میتواند به شما در صرفه جویی در هزینه ها در دراز برهه زمانی یاری دهد (اگرچه جابجایی اسم دامنه نیز هزینه داراست).

3- مخارج نهفته خرید دامنه وبسایت
خوشبختانه، برخلاف دعوا خویش طراحی وب سایت مخارج مازاد متعددی برای خرید اسم دامنه نیست، ولی در اینجا یک‌سری گزینه وجود داراست که بایستی از آنان با خبر باشید.

مخارج تمدید
در نقطه پایان اولی سال مالکیت دامنه، می‌توانید اسم دامنه خویش را با به عبارتی تصویب کننده تمدید نمائید یا این که به دامنه دیگری منتقل فرمایید. برخی از تمدیدها بسیار بیشتر از سال نخستین هزینه خواهند داشت، به این ترتیب در شرایطی که استارت به پرداخت 2 دلار برای یک اسم دامنه نموده اید، انتظار داشته باشید که‌این بها به ترازو قابل توجهی ارتقاء یابد.

ارزش‌های تمدید معمولاً در بین 8 تا 30 دلار هزینه دارا هستند، بسته به تصویب‌کننده‌ای که از آن به کارگیری می کنید و یه خرده که فعلا پرداخت می کنید. بعضا از اینترنت‌وب سایت‌ها به‌طور خود کار روی تمدید خود کار تهیه و تنظیم میگردند، براین اساس پیکربندی خویش را پژوهش فرمایید تا مشاهده کنید آیا این چیزی میباشد که میخواهید تا بتوانید از پرداخت هزینه اجتناب نمائید.

جابجایی اسم دامنه
به مکان تمدید دامنه خویش، این قابلیت و امکان را نیز دارید که به یک تصویب کننده دامنه دیگر منتقل گردید. دلایل متعددی وجود داراست که می‌اقتدار اسم دامنه را جابجایی بخشید، از جملهً در حالتی‌که تصویب‌کننده فعلی شما بها‌ها را ارتقا داده باشد، بارگیری تارنما شما بیشتراز حد ارتفاع میکشد، یا این که شاید معامله بهتری را در مکان دیگری پیدا کرده باشید.

جابجایی دامنه شما به یک تصویب کننده دیگر قابلیت و امکان پذیر میباشد، ولی در دسترس نخواهد بود. میتوانید انتظار داشته باشید که برای تمدید اسم دامنه خویش و در بعضا مفاد، هزینه ثابتی برای خویش جابجایی پرداخت فرمایید. کلاً می‌توانید انتظار داشته باشید که دربین 5-10 دلار تحت عنوان هزینه جابجایی اثبات پرداخت نمائید.

بازدید : 6
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 12:49

وبسایت مخصوص به تارنما ‌هایی گفته می‌شود که از آغاز تا نقطه پايان عمل کد نویسی گردیده و از هیچ ابزار فراهم‌ای برای ساخت وب سایت به کار گیری نشده میباشد.
همان طور که در نوشته ی علمی CMS چیست توضیح دادیم؛ بخشی از سایت‌ ها به امداد سیستم های رئیس محتوا مانند وردپرس پیاده سازی می گردند و نیازی به اپ نویسی وجود ندارد ولی طراحی وب‌ های منحصربه‌فرد به سیرتکامل‌ای دیگر میباشد. برنامه نویس ها اینترنت برای پیاده سازی یک وب سایت منحصر به فرد می بایست به امداد لهجه‌ های متعدد طراحی سایت اختصاصی آغاز ظواهر تارنما را پیاده سازی نمایند که به آن Front-End میگویند و بعد به امداد لهجه و کتابخانه‌ها بایستی نصیب رئیس وبسایت را اپ نویسی نمایند که به آن Back-End میگویند.
برخلاف وبسایت‌ های وردپرسی که پیاده سازی آنها تا حدودی سهل و آسان میباشد ساخت وب سایت‌های منحصر به فرد طاقت فرسا میباشد و نیاز به تجارب و علم کافی دارااست.

چرا وبسایت منحصربه‌فرد توصیه دهیم ؟
شاید این پرسش شما هم باشد؛ هنگامی می‌قدرت با هزینه معدود وبسایت وردپرسی پیاده سازی کرد چرا بایستی وبسایت منحصربه‌فرد توصیه دهیم ؟
هنگام توصیه یک تارنما تنها به هزینه آن نباید اعتنا فرمایید؛ مهمترین آیتم تجهیزات وبسایت میباشد.
وب سایت‌ های وردپرسی یا این که بقیه تارنما هایی که با CMS های مهیا پیاده سازی می گردند دارنده محدودیت هایی می باشند چون برای افزودن المان یا این که خصوصیت به وب سایت به پلاگین‌ها نیاز میباشد و در‌صورتی‌که شما نیاز داشته باشید که خصوصیت جدیدی به تارنما اضافه نمائید که بوسیله هیچ پلاگین پیشتبانی نمی شود راهکار سادگی نخواهید داشت و بایستی دست به دامان نرم‌افزار نویس گردید.
البته وقتی که شما وب سایت منحصر پیشنهاد می‌دهید می دانید کل تجهیزات و خصوصیت ‌هایی که نیاز دارید قابل انجام میباشد و محدودیت های وبسایت های وردپرسی را ندارید.
دلایل بسیار دیگری نیز برای ساخت وب سایت منحصر به فرد وجود دارااست که درپی با آن‌ ها آشنا میشوید.

هزینه وبسایت منحصر به فرد
وبسایت‌ های مخصوص هزینه ثابتی ندارند چون آغاز بایستی مشخصات و امکاناتی که صاحبکار نیاز دارااست سنجیده شود و با اعتنا به فرصت، منابع و ... هزینه وب سایت به حساب آوردن گردد.
البته مجموعاَ هزینه وبسایت های منحصربه‌فرد از تارنما های وردپرسی بیشتر میباشد.

فرصت طراحی وب منحصر
بازه وقتی که ارتفاع میکشد یک تارنما منحصربه‌فرد اپلیکیشن نویسی خواهد شد نسبت به وب سایت های وردپرسی بیشتر میباشد؛ چون برخلاف وب سایت های وردپرسی که با یک سری کلیک می اقتدار وب سایت پیاده سازی کرد و المان‌ ها و قسمت های متعدد را به تارنما اضافه کرد در وب سایت های منحصر به فرد برای درج خرد ترین و بی آلایش ترین المان نیز بایستی کد نوشت.
داشتن یک تارنما منحصر به فرد بری استحصال و امور مزایای اکثری دارااست به همین برهان برهه زمانی فرصت وقت گیر پیاده سازی آن به دیده نمی‌آید.

گونه های طراحی وب منحصر
اشکال ساخت وب سایت منحصر به دو تیم تقسیم می گردد که هریک از این دو نوع خصوصیت و مزایای خاص خویش را دارا‌هستند. در پی مقاله به اشکال ساخت سایت منحصربه‌فرد اشاره شود.

طراحی وب سایت مخصوص داینامیک
درین نوع از طراحی وب منحصربه‌فرد محتوا قابل تغییر میباشد و هر وقت مشتری بخواهید می‌اقتدار محتوای وبسایت را تغییر‌و تحول بخشید یا این که به آن اضافه نمود. قابل بازنویسی بودن این نوع از وبسایت از خصوصیت بارز آن به حساب میآید. طراحی وب منحصربه‌فرد داینامیک بیشتر برای تارنما‎‌های پویا مثل فروشگاهی کاربرد داراست تا بتوان تولیدها را دستکاری نمود.

ساخت وب سایت منحصر به فرد استاتیک
این سبک از اشکال وبسایت منحصر محتوای آن به طور اثبات میباشد و قابلیت دستکاری محتوا در آن ها نیست. در‌این نوع از تارنما‌ها چنانچه بخواهیم محتوایی را بازنویسی، حذف یا این که اضافه نماییم می بایست علم نرم افزار نویسی داشته باشیم تا بتوانیم با کدنویسی تغییرات را بر روی وبسایت انجام نماییم. این نوع از وب سایت برای دستیابی و کارهایی قابل انجام میباشد که نیاز به تغییرات محتوا در آنها چشم نمیشود و محتوای تارنما به طور اثبات میباشد. استخراج و کارهایی که دایم نیاز به، به روزرسانی داشته باشد نباید از این نوع طراحی وب به کار گیری نمایند.

بازدید : 4
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 12:19

حالا یک نمونه دیگر از API در دنیای حقیقی را رسیدگی میکنیم. شما به طبع با جستجوی پروازها به‌شکل آنلاین آشنا می باشید. دقیقا مثل منوی رستوران اینجا هم دارنده آیتم‌هایی میباشد که می بایست تعیین نمایید. انتخاب مقصد یا این که شهر موردنظر و تاریخ رفت و بازگشت را می بایست تعیین نمایید. حالا فرض می کنیم که شما درون یک اینترنت‌تارنما طراحی سایت اختصاصی هواپیمایی میباشید. شما با آنها از روش تارنما رابطه برقرار کرده و به مقر داده‌ی آنان دسترسی پیدا میکنید. شما خلال گزینش مقصد می بایست تاریخ رفت و رجوع و نوع کلاس کابین را گزینش نمائید. حتی مشاهده می کنید که کدام صندلی‌ها مو جود بوده و هریک چه قیمتی دارا‌هستند. این اینترنت‌وبسایت دقیقا عمل به عبارتی API را ایفا داده و رابط دربین شما و آن کمپانی هواپیمایی میباشد که تعیین‌های شما‌را به سرور آن‌ها ارسال کرده و جواب دریافتی را به شما می دهد.

آن چیزی که یک API ارئه میدهد لایه‌ای از امنیت میباشد
داده‌های شما هیچ زمان به‌طور بی نقص در دست سرور قرار نمی‌گیرد و همینطور سرور هم نمی‌تواند به‌طور بدون نقص به داده ها شما دسترسی پبدا نماید. در ازای هرمورد با بسته‌های کوچکتری از داده‌ها رابطه برقرار کرده و تنها آنچه را که مایحتاج میباشد و نیاز دارا هستند (مانند داده ها مرتبط با یک توصیه) به اشتراک می گذارند.


API آنقدر با ارزش میباشد که نصیب بزرگی از درآمد اکثری از مشاغل را تشکیل می دهد. کمپانی‌های بزرگی زیرا گوگل، آمازون و ebay از نادر کمپانی‌هایی می‌باشند که از APIهای خویش درآمدزایی می‌نمایند. آنچه که اقتصاد API به آن اشاره داراست همین بازار API میباشد.

API امروزی
با سپری شد سال‌ها آنچه که از API تعریف می گردد این میباشد که غالبا هر نوع اتصال همگانی به یک نرم افزار را دربرگیرنده می شود. ولی API امروزی و توسعه یافته برخی خصوصیت‌ها را به عمل گرفته که آن‌ها را بسیار با ارزش و اثر گذار می‌سازد. APIهای امروزی که مبنی بر با استانداردها می باشند ( به صورت معمول HTTP و REST ) سازگار با توسعه و گسترش‌دهندگان بوده و به‌راحتی در دسترس و قابل درک میباشند.

آنان برای مخاطبان خاصی مثل توسعه و گسترش‌دهندگان گوشی پیاده سازی و به سیرتکامل‌ای ورژن‌ساری گردیده‌اند که می توانند انتظارات خاصی از حفظ و ارتفاع قدمت این API را داشته باشند. چون آن‌ها بسیار استاندارد بوده و دارنده یک نظم و انضباط بسیار توانمند برای امنیت و پژوهش همت میباشند. API امروزی مانند هر قطعه‌ی دیگر از قابل انعطاف‌افزارهای ساخت و ساز گردیده، دارنده چرخه‌ی پیشرفت‌ی قابل انعطاف‌افزاری مرتبط با خویش (SDLC) برای پیاده سازی، تست، ایجاد کرد، رئیس و ورژن‌سازی میباشد. همینطور این API های امروزی به ‌خیر برای مصرف و ورژن‌سازی باصرفه گردیده‌اند.

ابتکار عمل با API
API های شما هنگامی در موقعیت شریکی یا این که همگانی قرار می گیرند، می توانید:

شبکه‌های تازه درآمدی را ساخت و ساز کرده و یا این که شبکه‌های جانور را پیشرفت دهید.
دسترسی به اسم تجاری خویش را پیشرفت دهید.
ابتکار عمل آزادانه یا این که بهبود فایده‌وری را از روش گسترش و همیاری‌های بیرونی ارتقا دهید.
فرض میکنیم که یک توزیع‌کننده‌ی کتاب اپ‌ای را پیاده سازی کرده تا به یاری آن اشخاص بتوانند کتاب‌های خویش را به‌راحتی از قفسه‌های کتابخانه پیدا نمایند. این تجارب‌ی بهبودیافته قادر است مشتریان متعددی را به سمت کتابخانه هدایت کرده و یک نوع شبکه درآمد را تولید نماید. درحال حاضر شاید فرد ثالثی پیدا گردیده و با بسط دادن این اپ به عموم اذن می دهد تا کتاب خویش را مستقیما از توزیع‌کننده‌ی کتاب خریداری نمایند. همین میتواند یک شبکه درآمدی برای توزیع‌کننده‌ی کتاب ساخت‌و‌ساز نماید.


اشتراک API با تک تک عالم می تواند اثرات مثبتی به‌یاور داشته باشد. هر مشارکتی که دراین مورد داشته باشید فرآیندهای بازاریابی شما به‌سرعت توسعه و گسترش پیدا می‌نماید. ساخت‌و‌ساز یک تکنولوژی مثل یک API همگانی برای کلیه، بسط‌دهندگان را ترغیب می‌نماید تا اکوسیستم نرم افزار‌هایی را در نزدیکی API شما بسازند.

بیشتر اشخاص از تکنولوژی شما استعمال خواهند کرد و این فعالیت یعنی اشخاص بیشتری رغبت دارا‌هستند تا با شما شغل نمایند. هنگامی که شما یک فناوری را همگانی می کنید، به نتیجه ها غیرمنتظره و جدیدی دست پیدا خواهید کرد. بعضی وقت ها این نتیجه ها تمام صنعت را مختل می‌نماید. برای مثال برای یک شرکتی که کتاب توزیع می‌نماید، رقبا به‌راحتی میتوانند با اجاره دادن کتاب‌ها، فعالیت این موسسه را مختل نمایند. APIهای مشترک و همگانی به شما یاری می‌نمایند تا از علم و اختراع جامعه‌ی توسعه و گسترش‌دهندگان استعمال نمائید. ایده‌های تازه از هرکجا که فکرش را فرمائید، تشکیل‌شده و همچنین کمپانی‌ها می بایست از تغییرات بازار خویش با خبر باشند. APIها امداد اکثری می توانند به شما ارائه دهند.

بازدید : 0
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 12:59

میتوانید نیاز به کادر ورک را مبتنی بر دو قضیه کبیر بسنجید: سطح سفارشی‌سازی که شما نیاز دارید: یک طریق عالی برای توضیح این میباشد که از یک نمونه به کار گیری کنیم. شما در هم اکنون فعال‌ساز‌ی یک کمپانی به اسم کمپانی AA با حدود 40 کارمند میباشید. جدیدا تفحص‌ای اعمال داده‌اید که علامت می دهد که چه گونه تعامل طراحی سایت اختصاصی اجتماعی هم در دفتر کار و هم به طور آنلاین می تواند سبب ساز ساخت ابتکار عمل در کمپانی شما خواهد شد. شما میخواهید این ایده را به فعالیت بگیرید ولی حس می کنید که با استعمال از یک ابزار همگانی مانند فیسبوک یا این که توییتر نمی‌توانید راه‌حل داشتن یک کانال اجتماعی محرمانه و سفارشی را میان کارکنان خویش اداره فرمائید. همینطور افزونه‌های در دسترس را برای سیستم مدیر محتوا (CMS) تحلیل کرده‌اید؛ البته هیچ کدام از آن‌ها طرح‌بندی و تعامل دلخواه را کاملا از ابزار اجتماعی شما ندارند. به این ترتیب می بایست یک گسترش معمول (سفارشی) را برای اجرا این پروژه در لحاظ بگیرید. همان طور که میبینید نمونه بالا نشانه میدهد که هر چه ترازو سفارشی‌سازی بیشتر گردد بیشتر احتمال داراست که از یک کادر ورک به کارگیری فرمایید. با این حالا این فرمان بستگی به نکته دوم دارااست:
گسترش دهندگانی که استخدام کرده‌اید: در صورتیکه که قصد ندارید شغل توسعه را خودتان اعمال دهید، احتمالا می خواهید یک مجموعه بسط دهنده (یا این که فریلنسر؛ بسته به اندازه پروژه) برای اجرا شغل استخدام فرمایید. اگرچه اکثری از گسترش دهندگان از کادر‌ورک‌های در دسترس بدون‌پول و منبع گشوده استفاد می‌نمایند، بعضی از آن ها ترجیح می دهند از قاب ورک‌های داخلی سفارشی خویش استعمال نمایند و بعضا از آن ها مایل به به کار گیری از کادر‌ورک نیستند. همچون بخش اعظمی از جامعه ها که نظراتشان را ذکر می‌نمایند، جامعه اپلیکیشن نویس بخش اعظمی از جنبه‌ها به عنوان مثال گویش حقیقی و واقعی گزینه به کارگیری، الگوی پیاده سازی، طرز تایپ کردن کد و ولی جنبه‌های مختلف در امر به کارگیری از چارچوب‌ها را اعمال می دهد.
مقصود از استعمال کادر ورک در اپ ‌نویسی چیست؟
هم اکنون که به خیر و خوبی فهم و شعور کردیم قاب ورک چیست و چه کاربردهایی دارااست، از این پس به‌نیکی قادر خواهیم بود مقصود از استعمال آن در اپلیکیشن‌نویسی را شعور کنیم! به‌طورکلی کادر ورک‌ها منجر صرفه‌جویی در وقت و انرژی نرم افزار‌نویس میشوند؛ چون توسعه و گسترش یک اپ به کدنویسی، امتحان‌وخطا، پیاده سازی و... نیاز دارااست و هر مورد از این فرایندها مجال مشخصی را به خویش تخصیص می دهند. ازاین‌رو در حالتی‌که حین کدنویسی از یک قاب ورک به کارگیری نمائید، به‌راحتی میتوانید بخش اعظمی از ایرادات و ناسازگاری دربین کدها را سریع‌خیس رفع فرمایید و شغل را با کمترین واحد سنجش کدنویسی و سرعت عالی پیش ببرید.

خصوصیت های یک کادر ورک عالی چیست؟
بعداز آنکه متوجه شدید مقصود استعمال از قاب ورک چیست و چرا برای نرم افزار‌نویسان از التفات بالایی برخوردار‌است؛ احتمالا این سؤال برایتان پیش بیاید که هنگام تعیین کادر ورک بایستی به چه نکاتی دقت کنیم تا بتوانیم یک کادر ورک بهتر تنظیم کنیم؟ برای جواب به سوال مطرح گردیده پیرو شما عزیزان را با معیارهای مختلفی که می‌اقتدار یک کادر ورک عالی را تشخیص اعطا کرد، آشنا خوا‌هیم کرد.

قابل‌توسعه و گسترش و انعطاف‌پذیر باشد
مجدداً بتوان در پروژه‌های دیگر از آن به کار گرفت
امنیت بالایی داشته باشد
از دیگر ابزارها و کتابخانه‌های فرنگی حفاظت نماید
کدهایی نداشته باشد که فعالیت نمیکنند
مستندات قابل فهمی داشته باشد تا اپ‌نویسان به‌راحتی بتوانند از امکان‌های آن به کارگیری نمایند

بازدید : 0
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 12:33

حمله ها CSRF
این نوع هجوم ها هم از طریق‌های مرسوم هک کردن وبسایت‌ها به شمار می روند که در آنها درخواست غیرمجاز از سوی کاربری که موردتایید وب سایت میباشد، ارائه می گردد. اینگونه کاربرانی به اکانت کاربری خویش در وب سایت مربوطه واردشده و به نصیب‌های حساس وب سایت دسترسی دارا هستند. درنتیجه هکرها می توانند از روش طراحی سایت اختصاصی آنها داده ها حساس وب سایت را سرقت کرده یا این که به عنوان مثالً نقل و انتقالات مالی ایفا دهند. اما خویش استفاده کننده تارنما از وقوع اینگونه اتفاقی آگاه نمیشود. مدیران تارنما‌ها برای رویا رویی با این نوع تهاجم ها می بایست هدر http را برای تحقیق مبدأ ارسال درخواست‌ها تحلیل نمایند. با این عمل میتوانند مطمئن شوند که درخواست موردنظر از یک کدام از صفحه ها داخلی تارنما ارسال‌گردیده، خیر جایی فارغ تارنما.

حمله از روش DNS spoofing
این تهاجم ها از روش جعل DNS مبادرت به هک کردن تارنما‌ها می‌نمایند. در‌این نحوه با جعل DNS وب سایت، یوزرها آن به یک وبسایت دیگر منتقل میگردند، معمولاً وب سایت مقصد دربردارنده بدافزارهایی میباشد که روی سیستم یوزرها می‌نشیند و داده ها آنان را به دست میاورد. شایسته ترین روش برای رویا رویی با این تهاجم ها هم کوتاه کردن فرصت TTL تارنما میباشد.

بیشتر بخوانید: چه طور خلل کندی سرعت سرور و سایت را برطرف کنیم؟

حمله از روش مهندسی اجتماعی
مدام ترکهای امنیتی از خویش وب سایت چهره نمی‌دهند، بلکه در مواقعی خویش مدیران وبسایت استدلال نفوذ به وبسایت می شوند. هکرها می توانند با مدیران وبسایت‌ها رابطه بگیرند و داده ها مورد نیاز برای ورود به بخش رئیس وبسایت را از آنها بگیرند. ازجمله طرز‌هایی که برای این فعالیت به کار گیری میشود می‌اقتدار به ارسال آدرس اینترنتی‌های جعلی جهت کسب اطلاعات، آلوده و کثیف‌کردن یک خاطر نشانه گر وابسته به مدیران تارنما و سرقت داده ها از روش آن و... اشاره نمود.

نحوه‌های پرهیز از هک کردن تارنما
دوری از هک شدن وب سایت آن‌قدرها عمل مشقت وجود ندارد. کافی میباشد موردها امنیتی مرسوم را رعایت نمائید، مواقعی مثل به کاربردن زیرساخت‌های امنیتی برای وبسایت، به کار گیری از راز عبورهای کار کشته و امان از داده ها اساسی وبسایت در این باره به شما یاری می‌نمایند. البته در پی مهمترین طریق‌های خودداری از هک تارنما برای وبسایت‌های منحصربه‌فرد و وردپرسی را مرور میکنیم:

طراحی وب سایت با وردپرس به وسیله گروه اینترنت 24

نحوه‌های خودداری از هک کردن تارنما‌های منحصر
وبسایت‌های منحصربه‌فرد به‌طورمعمول از امنیت بالاتری بهره مند میباشند چون کدنویسی آنان به‌شکل منحصر اعمال‌گردیده و می بایست زیرساخت‌های امنیتی برای آن در لحاظ گرفته‌گردیده باشد. البته این ادله نمیشود مفاد امنیتی را برای آنها رعایت نکنید. مهم ترین مواقعی که برای محافظت امنیت وب سایت بایستی موردتوجه قرار دهید، به دنبال مرور میکنیم:

از یک فایروال برای وبسایت به کارگیری فرمایید: هکرها بیشتر از آنکه به‌شکل دستی برای نفوذ به وبسایت مبادرت نمایند، با به کارگیری از ربات‌های اپ‌نویسی‌گردیده این فعالیت را جاری ساختن میدهند. به کار گیری از یک فایروال در وب سایت سبب ساز کشف این ربات‌ها و مسدودکردن آنان می شود.
اسم کاربری و راز عبور توانمند بسازید: اولی نکته امنیتی در شغل با هر ابزار دیجیتالی استعمال از یک سر عبور امن و قادر میباشد. رمزعبور شما می بایست کاراکترهای متعددی داشته باشد که دربرگیرنده حروف خرد و والا انگلیسی، اعداد و آیه ها باشد.
گواهینامه SSL روی وب سایت نصب نمایید: گواهینامه امنیتی SSL تا حد متعددی امنیت وبسایت شمارا افزایش میدهد. این پروتکل منجر میگردد حتی در حالتی که هکرها داده ها وب سایت شمارا سرقت کردند، نتوانند محتوای آن را فهم و شعور نمایند. برای داده ها بیشتر می توانید نوشته‌ی‌علمی "تحقیق تأثیر SSL در بهینه سازی" را پژوهش فرمایید.
کار‌های داخل وبسایت را زیر لحاظ داشته باشید: بعضی اشخاص می پندارند هکرها صرفا یک‌توشه به تارنما وارد میگردند، داده ها مورد نیاز خویش را برداشته و درنهایت یک بدافزار روی آن نصب می‌نمایند. البته این صحیح وجود ندارد، بعضی هکرها ممکن میباشد یک حساب در وبسایت‌تان بسازند تا هر مجال که بخواهند وارد آن شوند. به همین استدلال می بایست همواره مراقب حساب‌های مدیر وب سایت باشید. ضمن این تغییر تحول پیکربندی بخصوص پیکربندی امنیتی را هم زیرنظر داشته باشید یا این که آن را فقط برای رئیس مهم وب سایت فعال نمایید.
از وب سایت خویش ورژن حمایت کننده بگیرید: دریافت کردن ورژن حامی از وب سایت به شما یاری می‌نماید در شکل زخم دیدن، بتوانید تارنما خویش را با‌گاز برگردانید.

بازدید : 0
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 12:04

دومی بخش مقایسه لهجه های ساخت وب سایت بایستی گویش سمت مخاطب css را معرفی کنیم این گویش نماد گذاری ذیل اینترنت به امداد html آمده و با هم ظواهر تارنما مارا می‌سازند در واقع مجموع جذابیت هایی که در وب سایت های متعدد میبینید بخاطر این گویش میباشد html را اسکلت یک ساختمان تصورکنید. css را نمای ظاهری که ساختمان طراحی سایت اختصاصی را خوشگل می نماید(می قدرت اعلام کرد که در واقع css برای استایل دادن به html میباشد در لهجه html می بایست قطعا برای تشکیل داد صفحه ها زیباتر، css را هم به عمل پیروزی) . مقایسه لهجه های طراحی وب سایت؛ مثال ای از کدنویسی css را مشاهده میکنید:

این چندین خط کد در واقع ترکیبی از کدهای html و css میباشد که در نصیب بالای html قرار گرفته و یک استایل به کاغذ ی ما می‌دهد به گونه ای که خط جان دار در ورقه رنگش عوض میشود و متن جان دار در ورقه px20 به سمت راست می رود در پی مقایسه گویش های ساخت وب سایت لهجه های سمت سرور را هم مقایسه می‌کنیم با ما هم پا باشید.

گویش های طراحی وب و لهجه اپ نویسی php
مقایسه گویش های طراحی وب سمت سرور را با لهجه دوست داستنی php شروع می‌کنیم php در حالا حاظر پنچمین لهجه اپلیکیشن نویسی دوست داستنی دنیاست(در قبل دوستداشتنی خیس هم بوده!) php لهجه اپلیکیشن نویسی بیشتراز 200 میلیون وبسایت در دنیاست تارنما فیسبوک(مطرح ترین کانال ی اجتماعی عالم و مارک ششم دنیا) با php پیاده سازی شد‌ه‌است.

از مثال های بسیار گرانقدر و اصلی دیگر وب سایت wordpress میباشد یعنی اصلی ترین سیستم رئیس محتوا در دنیا که روزمره صد ها تارنما با این سیستم پیاده سازی میگردند php یک لهجه شی گرا(نوعی اپ نویسی میباشد که در آن مفاهیم کلاس و شی وجود داراست).

متن گشوده(قادر است هر کسی این لهجه را افزایش دهد یا این که تغییر و تحول دهد به ورژن های منحصربه‌فرد) میباشد به وسیله راسموس لردروف نوآوری گردیده و در حالا حاظر پیشرفت ی آن برعهده ی مجموعه Php میباشد(لهجه Php در حال حاضر در ورژن ی 3/7 میباشد).

یک نمونه از لهجه نرم افزار نویسی Php:

echo ‘Hello World’;
?>

این سه خط کد Php داخل یک برگه ی html قرار گرفته و عبارت hello world را در شیت اکران آرم می‌دهد قابل ذکر میباشد این پوشه را می بایست با پسوند .php ذخیره فرمائید که کدهای html و php هر دو به وسیله مرورگر اعمال شوند.
معرفی برخی از دور و اطراف های اپ نویسی(IDE) گویش php(یکی‌از مهم‌ترین قسمت های مقایسه گویش های ساخت وب سایت مقایسه دور و اطراف های توسعه و گسترش ی آنهاست در‌صورتی‌که شما یک دور و اطراف نرم افزار نویسی عالی نداشته باشید صرفا مجال و انرژی خویش را هدر داده اید):

بازدید : 0
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 11:46

امنیت وبسایت به گروه اقداماتی گفته میگردد که با اجرا آن‌ها ضریب امنیت تارنما به حداکثر رسیده و قابلیت و امکان نفوذ به آن به دست کم می‌رسد. طراحی سایت اختصاصی دقت داشته باشید که امنیت تارنما تابع مورد ها دیگری نیز میباشد که همگی آن ها نقش بسیار اصلی در حمایت امنیت وب سایت دارا‌هستند. امنیت سرور ، امنیت کانال ، امنیت وب ، امنیت سیستم برهان ، امنیت اپلیکیشن و بخش اعظمی از مفاد دیگر نقش کلیدی در مدد زیرساخت امنیت تارنما دارا هستند. دعوا موقتی در روند مبنا میباشد و هنوز در امر اقدامات اثرگذار و کلیدی در خویش وب سایت مبحثی ارائه نشده میباشد. با فرض بر اینکه همه مورد ها مبنا مدد میباشند و مشکلی در بقیه موردها که امنیت وبسایت پایین اثر آنهاست به چند اقدامات بر روی هر سایتی نیاز میباشد که امنیت آن هواخواهی خواهد شد. با دقت به اینکه اکثر وب سایت های مو جود در اینترنت بصورت پویا ( دینامیک ) میباشند به همین جهت روی وبسایت های دینامیک که با سیستم رئیس محتوا ( cms ) محور ریزی گردیده اند تمرکز کرده و دعوا مختصری نیز درباره‌ی وبسایت های ایستا ( استاتیک ) خوا‌هیم داشت. با اعتنا به اینکه زمینه امنیت وبسایت بسیار عظیم میباشد و نیاز به رسیدگی و گفت و گو متعددی دارااست سعی در آن خواهد بود تا عنوان ها بصورت منظم و مشروح ذکر خواهد شد.

امنیت وبسایت چیست
امنیت وب سایت چیست : به وضعیت و وضعیتی گفته می گردد که در آن وبسایت با وجود سرویس ها دهی معمول و ما یحتاج ، بالاترین سطح امنیتی لازم را داشته و سطح زخم پذیری آن در تحت ترین سطح ممکن باشد. امنیت وب سایت به موردها بخش اعظمی متعلق میباشد که می بایست رعایت شوند.

التفات امنیت تارنما
امنیت وبسایت از عنایت فوق العاده ای برخوردار‌است و می اقتدار اظهار‌کرد موثرترین استدلال ادامه عمل ، ثبات و اعتبار یک تارنما با اعتنا به مفاد دیگر ، زمینه اصلی امنیت میباشد. متاسفانه با پژوهش حالت وب سایت های معمولی و حتی گرانقدر و حساس به‌این فیض می رسیم که اکثری از مدیران و مسئولان وب سایت ها التفات مقداری به امنیت وب سایت میدهند. هک نشدن تارنما ، امن بودن تارنما را ضمانت نمی نماید به‌این مفهوم که ممکن میباشد بر روی یک وبسایت با ضعف های امنیتی ، تلاشی برای هک و نفوذ به آن اعمال نشده میباشد و در شکل ایفا وبسایت آیتم گفت و گو شکننده خواهد بود. عنایت امنیت تارنما هنگامی مشخص و معلوم میشود که وب سایت ذیل حمله جای‌دارد که محتمل به دو سود خواهد بود. در شرایطی که امنیت تارنما بصورت درست امان گردیده باشد حمله ناموفق بوده و تارنما آسیبی نخواهد رویت کرد البته در صورتی مفاد امنیتی رعایت و حفاظت نشده باشد ضریب زخم پذیری تارنما بسیار بالا خواهد بود و قابلیت و امکان هک تارنما و نفوذ به آن وجود داراست. این نکته نیز شایان توجه میباشد که حتی با وجود اعمال و پوشش مفاد امنیتی هر سایتی در هر فرصت و وضعیت مستعد اخذ حمله ها و زخم پذیری ناشی از تهاجم ها میباشد. نوع ، تعداد و روشهای هک و نفوذ بسیار بزرگ می باشند و رویا رویی در قبال کلیه آن‌ها اقدامات بسیار بدون شوخی و همیشگی را طلب می نماید. خلال پوشش و رفع مورد ها امنیتی مشاجره حفظ و تفحص نیز در امنیت بسیار دارای اهمیت میباشد.

میزبانی وبسایت بر روی هاست امن
هاستِ وبسایت خویش را از موسسات دارای اعتبار و قابل پشت گرمی تنظیم فرمائید. وجود بستر امن که تارنما بر روی آن میزبانی میگردد از مداقه بسیار ویژه ای برخوردار‌است. به کار گیری از سیستم های امنیتی مشمول آنتی ویروس ، آنتی اسپم ، آنتی وارفته ، فایروال طاقت فرسا افزاری و قابل انعطاف افزاری و کانفیگ ماهر و اصولی سرور نقش مهم در واکنش با تهاجم ها را جاری ساختن می نماید. به طور کلی امنیت تارنما متعلق به همگی کارداران مطرح گردیده‌است که امنیت هاست نیز یک کدام از مفاد بسیار اساسی میباشد. در هنگام خرید هاست به مفاد نام برده دقت کنید.

استعمال از وب امن و مطمئن
غالبا رابطه دربین وب سایت ها و یوزرها دو طرفه بوده و این رابطه از روش وب اجرا میشود. برای نام نویسی ، ورود و اکثری از مورد ها دیگر بایستی درخواستی از سمت استفاده کننده به وبسایت ارسال خواهد شد تا تارنما جواب مطلوب برای آن درخواست را جاری ساختن دهد. مثلا در هنگام ورود به یک وبسایت در صورتی‌که در مسیر درخواست ( از کامپیوتر ما تا تارنما و بالعکس ) شنودی صورت بپذیرد داده ها کاربری ما به راحتی به سرقت می رود حالا در صورتی‌که این گزینه در سطح بالاتری و برای مدیریت تارنما رخداد بیافتد یک فاجعه چهره داده میباشد که برای پرهیز از اینکار بایستی از ارتباطی امن و حدالامکان محصور گردیده به کارگیری کنیم. به کارگیری از وب همگانی که در دست گرفتن و محدودیت امنیتی خاصی بر روی آن اجرا نشده میباشد می‌تواند بسیار خطرناک باشد. دقت داشته باشید که حتی‌د‌ر شکل به کار گیری از وب فردی نیز باید اقدامات امنیتی مطلوب برای حمایت وب امن را جاری ساختن بخشید. با دقت به اینکه عمدتا وب در سرزمین ما از روش adsl و هدایت آن‌ها از روش مودم و روتر صورت گرفته و اتصال اکثر دستگاه ها به وب از روش Wi-Fi اعمال می پذیرد بایستی تمهیدات خاصی جهت خودداری از هک WIFI جاری ساختن اعطا کرد. مواقعی مانند محصور کردن مودم به Mac Address دستگاه ها ، غیر فعال کردن wps ، فعال کردن فایروال مودم و …

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 38
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 98
  • بازدید سال : 9410
  • بازدید کلی : 10176
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی